Zapraszamy na pierwszy live z cyklu „W różnych miejscach, z różnymi ludźmi” czyli z kulturą mi po drodze. Pierwsze spotkanie będzie dotyczyło naszej obecności w sieci, oraz jednego z najważniejszych biznesowych narzędzi komunikacji czyli maila. Czego unikać, a co jeszcze mieści się w ramach etykiety? Porozmawiamy o standardach, do których zachęcamy nie tylko w biznesie, ale także w życiu prywatnym, bo klasa i kultura zawsze działa na naszą korzyść.
Okres kwarantanny jeszcze bardziej zaznaczył nasz związek z technologią, wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez smartfona, Internetu, komunikatorów social media, czytników i wielu innych gadżetów. Codziennie jesteśmy atakowani potokiem informacji, a to sprawia, że musimy nauczyć się je selekcjonować, czyli my selekcjonujemy i nasze treści też ktoś selekcjonuje.
Często możemy przekonać się, że technologizacja życia sprawiła, że podczas komunikacji, wielu zapomina o tym, że jesteśmy ludźmi i mówimy, piszemy do ludzi – postęp nie wyeliminował jednak znacznej części ludzkich problemów i emocji. Dlatego w tym świecie wirtualnym oprócz wypełniania automatycznych komunikatów: „akceptuj”, „użyj kodu”, „wprowadź hasło”, „zamów z obowiązkiem zapłaty” budujmy relacje i wywołujmy pozytywne emocje, bo mimo postępu technologii, wciąż czujemy i doświadczamy jak ludzie.
Live, pytania
1. Podczas tego spotkania nie uda nam się porozmawiać o wszystkich zasadach netykiety, nie mniej jednak chciałabym się skupić na emailu – najpopularniejszej formie komunikacji, nie tylko w biznesie, ale coraz częściej w życiu towarzyskim. Mail ma dwie najważniejsze zalety: szybkość i niski koszt, te zalety powodują, że email wypiera nawet telefon. Czy są jasno określone zasady jeśli chodzi o pisanie maila, są jakieś stałe elementy? I dlaczego rozpoczęcie od słowa „witam” nie jest dobrze odbierane?
2. A jak kończymy swój mail? Czy emotikony jako substytut komunikatów wyrażanych niewerbalnie są akceptowalne również w korespondencji służbowej?
3. Czy savoir-vivre faktycznie w dzisiejszych czasach ma rację bytu, czy czasy obecne nie wymagają od nas więcej elastyczności i luzu, który faktycznie w wielu kręgach jest akceptowany?
Zachęcam bądźmy kulturalni!
Ewa Brok
EKSPERTKA DS KULTURY BIZNESU I ORGANIZACJI
Swój warsztat budowała w trakcie 17 letniej kariery zawodowej związanej z pracą z młodzieżą i dorosłymi na każdym szczeblu edukacji, poczynając od szkoły podstawowej, kończąc jako wykładowca akademicki. Zdobyte doświadczenie poparła szeregiem odbytych szkoleń m.in. w tematyce: biznesowy dress code, etykieta biznesowa, rozwój osobisty. Jako pasjonatka kreowała zewnętrzny wizerunek szkoły, w której pracowała jako nauczyciel, organizując wiele projektów z uczestnictwem m.in. jednostek samorządowych, władz miasta, przedstawicieli lokalnej społeczności. Jako trener prowadziła szkolenia dla młodzieży, środowiska nauczycielskiego, jak również indywidualne warsztaty z top management’em w zakresie kultury i savoir-vivre w biznesie.
Jest fanką zasad etykiety i obala mit, że savoir-vivre to relikt przeszłości. Jej zdaniem żyjemy w czasach, w których obserwujemy postępujący kryzys norm zachowań, gdzie wielu z nas, woli wyglądać, niż się zachowywać. Według najnowszych badań znajomość zasad savoir-vivre, to wciąż jeden z głównych wyznaczników profesjonalizmu firmy i jedna z podstawowych kompetencji zawodowych, dzięki której postrzegani jesteśmy jako osoby pewne siebie, wzbudzające zaufanie, a tym samym profesjonalne, kompetentne i wiarygodne.
UMÓW WIZYTĘ
Skorzystaj z poniższego formularza w celu umówienia wizyty w gabinecie lub jeśli wolisz- spotkania online
- Każda sesja trwa 50 minut, w kalendarzu jest możliwość wyboru podwójnej sesji, rezerwując czas dwóch godzin, rezerwujesz 100 minut sesji.
- Wybranie wizyty nie oznacza rezerwacji terminu, potwierdzenie otrzymasz na podany adres e-mail.