Strategia marketingowa

Po co mi strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to nic innego jak plan na sukces Twojej firmy. Jeśli więc planujesz odnosić sukcesy to musisz nie tylko zaplanować wszystkie działania ale przewidzieć ich efekty, punkty krytyczne, słabe, mocne strony, szanse i zagrożenia. Strategia jest Twoim zabezpieczeniem i pewnego rodzaju motywatorem.

Dzięki niej działasz spójnie, przemyślanie, bez większych niespodzianek. Nadajesz swojej pracy świadomy kierunek rozwoju, gruntujesz bezpieczeństwo finansowe. Twoi pracownicy i partnerzy biznesowi maja poczucie, że wiesz co robisz, ufają Ci.

Marketing jest krwioobiegiem organizacji, a dzięki strategii z reguły nie działasz #bomisietakwydaje, wiesz kim jesteś w biznesie, kto jest Twoją grupą docelową, jaką masz przewagę nad konkurencją, jak, kiedy i po co będziesz się komunikować z klientem. Opracowujemy dla Ciebie strategie krótko i długoterminowe.

Pytania i odpowiedzi

Wiemy, że możesz się tego obawiać.. bo co jak się okaże, że masz słaby plan/ pomysł/ produkt.

Zapewniam Cię jednak, że to jest najlepszy moment aby się o tym dowiedzieć. Jeśli się okaże, że nie jest to dobra droga, ambicja poboli ale zyskujesz wiedzę i możesz coś z tym zrobić (zanim wydasz mnóstwo pieniędzy na promocję czegoś czego nikt nie kupi).

Konkretne cele, które chcesz osiągnąć. Dlaczego konkretne?

Bo cel typu: zarobię miliony, będę szczęśliwa i bezpieczna finansowo jest abstrakcyjny, zamglony, odległy i trudno go zobaczyć na horyzoncie. A Ty musisz prawie go dotknąć, poczuć ze już jest Twój. Cel musi być SMART (skonkretyzowany, mierzalny, osiągalny, istotny i określony w czasie).

To jest absolutny „must have” jeśli nie chcesz wtopić swoich pieniędzy.

Oczywiście nie chodzi o to by się zdołować, że „tyle tego na rynku to ja już nie mam tu czego szukać”. Każdy ma szanse nawet na najbardziej konkurencyjnym rynku. Działalność konkurencji jest dla Ciebie źródłem bogatej, empirycznej wiedzy, badaniem trendów prosto z rynku, często podpowiedzią. Pozwoli Ci zobaczyć w czym masz przewagę i czym możesz się wybić ponad nią oraz nad czym musisz jeszcze popracować, bądź zrezygnować. Znajomość konkurencji i jej produktów działa tylko na korzyść Twojej firmy. Jesteś przygotowana na wszystko i możesz odpowiednio wcześniej zareagować na zmiany na rynku czy też nawet oszacować kolejne ruchy swojej konkurencji.

Większość nie lubi analizować, monitorować sprawdzać, ważne że kasa na koncie się zgadza.

Jednak diabeł tkwi w szczegółach i im bardziej w nie wnikasz tym szybciej i sprawniej reagujesz i planujesz kolejne kroki/ wydatki. Trend na holistyczne podejście do biznesu nie oznacza, że wrócił czas na rycerzy i czary. Twarde dane z analiz dają Ci konkret co się kalkuluje a co warto odpuścić, by nie przepalać pozytywnej energii, czasu i pieniędzy.

Jak to wygląda krok po kroku…

Poznajemy Ciebie, Twoją firmę, jej produkty oraz usługi. Analizujemy obecną sytuację marketingową i wspólnie redagujemy Twoją wizję, misję, wartości, korzyści dla Twojego klienta, Twoje cele krótko i długoterminowe.

Strategia marketingowa to inwestycja

I bezsprzecznie Twój drogowskaz, dzięki niej jesteś w stanie przenieść góry.

  • Taki dokument jest znakomitym narzędziem onboardingu nowego pracownika czy partnera biznesowego.W związku z tym nowy pracownik, członek zespołu wie dokąd zmierza Twoja firma.
  • Niewątpliwie wzmacnia to zaufanie do Ciebie, podnosi morale zespołu, wszystkim daje poczucie bezpieczeństwa, bo wiesz dokąd zmierzasz. Każdy lubi mieć szefa, który wie co robi!

Reasumując, nie ma znaczenia czy dopiero zaczynasz czy już działasz. Zawsze jest dobry moment na myślenie strategiczne! W drugim przypadku zaczynamy od kompletnego audytu, taka jest różnica. 

Jeśli chcesz, żeby Twoja strategia była była w pełni profesjonalna, konkretna i przede wszystkim skuteczna – ale nie masz czasu i wiedzy,  zapoznaj się z naszą ofertą 🙂

ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ Napisz do nas

O FIRMIE

Świadoma Komunikacja

ul. Plac Hołdu Pruskiego 8/403a

70-550 Szczecin

NIP 955 106 89 49

STRONY

REGULAMINY