Król Arabii Saudyjskiej Salman wydał dekret pozwalający kobietom na prowadzenie samochodu, po raz pierwszy w historii tego kraju. Do tej pory kobieta złapana przez policję na prowadzeniu pojazdu była karana wysoka grzywną lub nawet aresztem, informuje BBC. Sahar Nassif, która prowadziła w Arabii Saudyjskiej kampanię na rzecz zezwolenia kobietom na prowadzenie samochodów nie kryła swojego zadowolenia z decyzji króla Salmana. Reporterowi BBC powiedziała, że jest z tej decyzji wyjątkowo zadowolona. Dodała, że niebawem kupi swojego wymarzonego Mustanga, który będzie w czarno-żółtym kolorze.
Z decyzji króla Salmana zadowolony jest także prezydent USA. Donald Trump stwierdził, że jest to pozytywny krok w stronę promowania praw kobiet. Książę Khaled bin Salman, ambasador Arabii Saudyjskiej w USA dodał, że kobiety nie będą musiały dostać specjalnego pozwolenia od swojego męża na prowadzenie pojazdu. Wręcz przeciwnie będą mogły pojechać samochodem dokąd tylko zechcą. Nowe prawo ma wejść w życie w czerwcu 2018 roku.
Marki motoryzacyjne szybko zareagowały i odwołały się do tego wydarzenia w swojej komunikacji – podaje adweek.com.Źródło:
twitter.com/EricTrager18
Jak pisze źródło, nikt nie zrobił tego jednak tak sprytnie jak Ford. Amerykański koncern w swoim tweecie opublikował zdjęcie, które przedstawia samochodowe lusterko wsteczne, w którym odbijają się oczy kobiety. Wokół lusterka znajduje się czarne tło, a cała kreacja wygląda tak, jakby kobieta miała charakterystyczne dla muzułmanek nakrycie głowy. Zdjęcie opatrzono podpisem: „Witamy na siedzeniu kierowcy” – podaje adweek.com.

„Piękno tkwi w prostocie” – pisze źródło i przyznaje, że komunikacja Forda okazała się lepsza od tego, co zrobili Nissan czy Volkswagen. Pod tekstem na adweek.com pojawiła się jednak aktualizacja wpisu, z którego dowiadujemy się, że kreacja Forda może nie być w całości autorska. Źrodło podaje, że odział agencji J. Walter Thompson w Doha w ubiegłym roku podczas Dubai Lynx dostał nagrodę za podobną reklamę stworzoną dla strony raseef22.
Źródło: adweek.com, Ford Made the Perfect Ad in Response to Saudi Arabia Lifting Its Ban on Women Drivers, Tim Nudd, 28.09.2017